Vår lilla Bebis

Dagarna går och Aslan är en liten tuffing, inte rädd för något utan väldigt nyfiken. Han springer och hälsar när man kommer hem (även på vänner och familj till Dennis och mig), nu idag när jag kom hem från jobbet så pep han samtidigt som han sprang, sen kurrar han jättehögt. Nu har han inte lämnat mig en sekund och vi har gosat jättemycket, han har legat på mig och han älskar att lukta på min hud, ibland kollar han på mig som att jag luktar äckligt haha, men är man hudterapeut så har man rätt mycket produkter på huden, så Aslan får vänja sig :)
 
Imorgon ska jag träna honom att vänja sig med selet, eller jag har redan testat och han verkar inte bry sig om att ha det på sig för han har redan haft det på sig hos Kerstin. Men han kommer bara få gå i sele hos mina föräldar, på landet och kanske hos Dennis föräldrar, för jag vill inte gå med honom på offentlig mark med alla lösa hundar.
 
Det är kul att Aslan har sina favoritleksaker och när dom är borta, till exempel under soffan går han och letar efter dom och blir jätteglad när han hittar dom, så söt ♥
 
Lite roliga bilder på tussen ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Kia och JasmineD

Funderar du på att ställa ut Aslan? Jag satsar på Norrköping i oktober, ska bli jättekul och framför allt spännande!!! Fina kort du tagit!

2012-07-05 @ 19:44:40
URL: http://www.jasminedoll.bloggplatsen.se
Anna

Hej Linda! Vet inte om du har fått mitt svar när vi pratade om olika färger och varianter. Här kommer det i alla fall:

Vad kul att du tycker om mina tips, det är alltid kul att kunna hjälpa andra! :) Man kan ju bli kär i alla färger och varianter. Bästa hade varit och ha en av varje, men det blir ju alldeles för många.
Jag har en stor kattlåda och den funkade jättebra till båda två. Den hade en lucka men den gick sönder men det går lika bra utan. Båda två var så duktiga att gräva ner kisset och bajset så det luktar ingenting. Jag kör på Ever Clean, har testat lite olika men Ever Clean är överlägset bäst. Har både testat på Crystals och Lavender och nu kör jag på Less Track. Tycker alla fungerar lika bra. Crystals ska vara bra för våtutrymme, Lavender luktar gott och Less Track har lite grövre korn och ska vara perfekt till katter med lite längre päls. Men som sagt, dom är bra allihop tycker jag! :) Ska du ha toan inne i badrummet?
Jag använder mig av en kam, då jag tycker det fungerar bäst på Alvin. Jag har även en borste men jag tyckte inte den tog med så mycket päls. Men det är nog från person till person vad man tycker är bäst. Kommer du att bada Aslan nått? :) Mvh Anna

2012-07-06 @ 11:19:15
URL: http://annaalindgren.blogg.se
Anna

Jag förstår att det är jättemysigt att han äntligen är hos er! :) Alvin var väldigt busig av sig när han var liten, men det är han nu också. Inte lika som när han var liten men han är fortfarande väldigt busig. Man märkte stor skillnad när han hade Luna att leka med, då behövde han bara kärlek från oss också hade han hon att busa med. Nu kräver att väldigt mycket uppmärksamhet, kärlek och bus. Jag försöker ägna väldigt mycket tid med honom när jag är hemma och busa med honom, men ibland måste man ju göra annat hemma också. Och får han inte den uppmärksamhet han behöver retas han med att göra saker han inte får. Som t.ex. hoppa upp på grejer där han inte får vara. Då sätter han sig där och jamar och skriker tills man kommer. Vi försöker ofta ta med han ut till mina föräldrar i koppel och busa av oss där. Det älskar han! :) Han är så duktig och gå i koppel. Igår när vi var iväg med han fick han gå i koppel från parkeringen upp till lägenheten och han går bredvid som en liten hund. Jättesött! :)

2012-07-06 @ 11:26:42
URL: http://annaalindgren.blogg.se
Kerstin Bussebo

Vad gulliga bilder! ser ut som om han räcker ut tungan till leksaken. Nu du tar ut honom i sele, förläng den med något, t e x en bit tvättlina, så han får mer utrymme att utforska. Funkar bra på Allie. Låt honom gå dit han vill i början, sen brukar det gå bra att styra dom lite.
Kram Kerstin

2012-07-06 @ 16:59:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0