Lite mer än en vecka

Nu har Aslan bott hos oss lite mer än en vecka. Lilla tussen är så sällskapsjuk och jag och Dennis smällter bara vi tittar på honom. Vad mycket dom växer på en vecka! Vi har sett att han har blivit större, är mer fluffig och hans vita framtassar är mer markerade nu. Han blir bara busigare och busigare för varje dag som går, han är hur snäll som hellst och har ett så bra psyke, vi älskar honom så mycket ♥ 
 
Men den lilla ultussen ska minsann få sina busryck mitt i natten och attackera våra fötter när vi sover. Han är ju kattunge så det är klart att han är busig men jag vill inte att han ska hålla på sådär. Jag och Dennis leker väldigt mycket med honom och speciellt innan vi ska sova så att han ska vara lugn på natten. Vissa nätter är han hur snäll som hellst. Vi har ju bestämmt att vi ska ha en till ragdollkille, men vi hade egentligen inte tänkt det förrän i  slutet av året tidigast, men det kanske blir betydligt tidigare beroende på hur lilla plutten beter sig. Har läst lite på forum att det kan vara att han saknar en kompis att brottas med, vilket inte är så konstigt eftersom han hade hela sex syskon att leka med. Men vi får avvakta helt enkelt  Hur som hellst älskar vi vår lilla busunge jättemycket och vill att han ska det så bra som möjligt ♥ Vi ska köpa lite mer aktiverande leksaker som han kan leka med själv också så att han blir glad :)
 
Han pratar väldigt mycket och spinner som ett helt spinneri , jag är ledig hela veckan så det blir mycket lek, får se om vi åker ut till skärgården i helgen så ska lilla Aslan få gå i koppel. Men allt beror på vädret såklart. Jag ska ta lite nya bilder på Aslan, nu när han är hela 13 veckor gammal, så länge blir det några från förra veckan.
 
 
Aslan älskar att attackera toarullar haha
 
 
Får jag ingen skinka idag?
 
 
Hmm vad är det där?
 


Kommentarer
Kerstin Bussebo

Mors! Bara så ni vet, Allie älskar fortfarande att leka med min tår när jag sover. Mimmi också Det är nog ingen fara med att han omgående behöver en kompis. Ni är ju hemma rätt mycket! Han är kattunge, och dom vill ha både uppmärksamhet och aktivering! men rätt som det är förstår dom att dom behöver sova också! :)
Kram Kerstin

2012-07-09 @ 19:22:21
Anna

Tack, jag tycker också det vart fint. Så mysigt att kunna titta på hon varje dag! :)
Vad söt han är Aslan, så himla fin. Har du sett nån bild på Alvin då han var så där liten? Man skulle kunna tro att det är samma katt nästan ;) Det går ju lika bra med lådan bakom soffan, då får han ju i alla fall vara ifred.

Dom sista dagarna har Alvin varit jättejobbig, det spelar ingen roll hur mycket man än gosar och leker med han, han springer bara runt och skriker och förstör saker. Jag vet inte vad jag ska göra, man känner sig så otillräcklig :( Angående Alvins tänder så använder jag en sån där grej som man sätter på fingret, men det är inte så populärt. Kommer du bada honom nått? :)Kram Anna

2012-07-09 @ 20:45:43
URL: http://annaalindgren.blogg.se
Anna

Tack, jag tycker också det vart fint. Så mysigt att kunna titta på hon varje dag! :)
Vad söt han är Aslan, så himla fin. Har du sett nån bild på Alvin då han var så där liten? Man skulle kunna tro att det är samma katt nästan ;) Det går ju lika bra med lådan bakom soffan, då får han ju i alla fall vara ifred.

Dom sista dagarna har Alvin varit jättejobbig, det spelar ingen roll hur mycket man än gosar och leker med han, han springer bara runt och skriker och förstör saker. Jag vet inte vad jag ska göra, man känner sig så otillräcklig :( Angående Alvins tänder så använder jag en sån där grej som man sätter på fingret, men det är inte så populärt. Kommer du bada honom nått? :)Kram Anna

2012-07-09 @ 20:45:47
URL: http://annaalindgren.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0