Två kilo kisse

Vi vägde Aslan igår, när han var 12 veckor vägde han 1,5 kg nu vid 13 veckors ålder väger han 2,0 kg, han har gått upp ett halvt kilo på en vecka den lilla grabben, samma kärlek till mat som husse och matte :) Får hålla koll sen när han blir större så han inte blir en liten tjockis. Men han växer mycket på längden just nu.
 
Aslan är så rolig, han har två nya favoritlekar, leksakerna är inte alls lika roligt som att busa med oss. Jag springer och gömmer mig bakom ett hörn eller en gardin, han smyger på mig, varje gång jag tittar fram stannar han och när jag tittar bort kommer han närmare. Sen hoppar han på mig och jag jagar honom, han kurrar massor och tycker att det är jättekul med kurragömma och tafatt. Ska försöka film det, han är så rolig när han smyger och stannar ♥
 
Jag gjorde om designen till sockersöt istället för jag älskar rosa och för att Aslan har växt en del sen de andra bilderna ♥
Lite bilder på Aslan från igår, som hudterapeut har man sjukt mycket hudvårdsprodukter (arbetsskada) och jag har massor påsar som Aslan älskar att leka med, när jag är med såklart, annars får han inte leka med dom ifall att han skulle skada sig :) Han tycker i alla fall att dom är hur roliga som hellst!
 
 
Än så länge får han plats
 
 
 
Det var mycket roligare att välta påsen :)
 
 
Vad ska vi göra nu då?
 
 
 


Kommentarer
JasmineD

Men gud vad han växer Linda!!!! Undrar hur mkt JasmineD väger nu, måste försöka väga lillskruttan. Kolla videoklippet från u-tube som jag lagt upp, om Ragdollen i en superliten kartong. HAN fick plats!!!! Hur liten kan man bli.... som katt! Jag älskar också rosa, din nya design är superfin! De är ju sockersöta... Ha det så bra!

2012-07-11 @ 16:31:35
URL: http://www.jasminedoll.bloggplatsen.se
Kerstin Bussebo

Hej! Vilken ullig svans har verkar fått! Mimmisen har också ökat bra sista veckan! Var i Flen idag o skulle lägga stamtavla + annt i Roberts brevlåda. Då kom han precis ut med Alice ( Anori ) hon såg jättefin ut! Hon hade mycket energi sade han. Det verkar dom alla ha!
Kram Kerstin

2012-07-11 @ 20:38:15
Anna

Men herregud vad söt han är Aslan, man blir ju alldeles tokig! :) Det verkar vara populärt bland katter att krypa in och busa i påsar. Vad skönt att ni har löst det om nätterna. På vilket sätt säger ni till honom? Och slutar han och busa då? Kan vara kul och höra hur andra gör :) Precis så leker vi också, exakt lika som er, och Alvin älskar det också. Det är så kul och se också. Alvin smyger sig också fram så som Aslan gör. Det är ju den perfekta motionen. När vi springer ute i sele leker vi också jagis. Hihi. På bara några dagar har Alvin slutat med sina hyss, han är som en helt annan katt känns det som. Tänkte skriva ett inlägg på min blogg sen. Jag har även köpt en ny leksak som jag tänkte visa, det är en prasseltunnel och han älskar den! :D Busar som tusan gör han! Jag fixar sällan tänderna på Alvin, han har så fina tänder och det tycker veterinären också. Har du fått tips på hur ofta man bör sköta dom? Jag började och bada Alvin ganska tidigt, så fort han kände sig trygg hemma och med oss så började jag med det mesta. Bada, kamma osv :) Han har alltid tyckt om vatten så det är inga problem. Luna var inte lika förtjust i vatten men det gick jättebra och bada hon också. Läs lite på internet så får du jättebra tips på hur du gör! :) Kramar

2012-07-12 @ 14:00:16
URL: http://annaalindgren.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0